Bestandsovervågning

Fangel Jagtforening og Danmarks Jægerforbund arbejder for at sikre god jagt i generationer. Det kræver data og viden, for at sikre at jagten foregår på et bæredygtigt grundlag.

Fangel Jagtforening bidrager til denne dataindsamling på flere fronter, blandt andet med tællelav og udlån af vildtkamara til medlemerne.

Vores tællelav gennemkører flere gange årligt en fastlagt rute i bil. Tællingerne foregår i de mørke timer, hvor der lyses med en lampe ud over de åbne flader i landskabet. Du kan se vores rute her.

I foråret foretager vi også agerhønstællinger, som foregår med stående hund.

Ønsker du som medlem at låne et vildtkamera, finder du lejebetingelserne her og skulle du få brug for det, en manual her

Har du spørgsmål eller øsnker at deltage i ovennævnte er du velkommen til at kontakte Klaus Knudsen

Du kan læse meget mere om bestandsovervågning på Jægerforbundets hjemmeside eller se denne Video: